Platená reklama na Facebooku pribúda

platená reklama na Facebooku

A je to tu priatelia. Platená komunikácia v rámci Facebooku sa začína rozvetvovať. NOVINKA – môžete zaplatiť za správy, aby sa zobrazovali v hlavnom INBOXe správ/nie v priečinku OTHER.

Štandardný advertising formou platenej CPC/CPM bol obohatený koncom roka 2014 o ďalší fíčur, tzv. Boost post, alebo ak chcete „Zvýraznenie príspevku“. Tzn. ak ste dovtedy mali celkom zaujímavý Reach/dosah, zrazu vám to „z ničoho nič“ kleslo. Aby ste ho zvýšili, pardon, dostali na pôvodnú úroveň, bolo užívateľom Facebooku ponúknuté vyššie uvedené tlačítko, kde ste si mohli zvýšiť dosah vašej informácie za ľubovoľne zvolenú sumu, mimochodom, aj keď vám Facebook ponúkne vopred navolenú sumu – tá sa dá prepísať !

Krásnu štúdiu o reach/dosahu príspevkov vypracovala reklamná agentúra Ogilvy, kde porovnávali roky 2013, 2014 s prelomom roku 2015 a poklesom Reach/dosahu tzv. organického/prirodzeného vs. paid/plateného. Aj pre tých, čo grafy nemusia, je klesajúca krivka organického/tzv. prirodzeného dosahu viac než jasnááá/.

platená reklama na Facebooku

Zdroj: social.ogilvy.com

Facebook postupne vypúšťa ďalšie a ďalšie spoplatnené moduly v rámci social komunikácie, môžno vás to rozčúli, pobúri... /pozrite sa ako pribúdajú nové „gombíky“ a budete v obraze, za čo o chvíľu budete platiť/. Faktom však je – aj napriek všetkým súčasným a budúcim plateným funkciám Facebook ostáva v rámci social komunikácie najlacnejšou formou reklamy s relatívne zaujímavým a kvázi merateľným zásahom /k tomu nabudúce, sledujte články/.

platená reklama na Facebooku

Zdroj foto: komunikácia s účastníkmi seminára /správa v rámci vytvorenej udalosti/, ponúknutá možnosť spoplatniť správu.

Takže hlavu hore – o 2 roky sa budeme baviť na tom, aké to bolo lacné pred 2 rokmi /tak ako práve teraz..../ a to nie sme ešte v Číne, kde existujú desiatky sociálnych sietí, ale na Slovensku, kde máme okrem Facebooku ešte 1 sociálnu sieť – LinkedIn...

 

Zdroj cover foto: Lucia Goméz a Rainbowkindergarden/udalosť

 

Mirka Števková

 

 

 

 

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti

Prihlásenie