Platená reklama na Facebooku pribúda
A je to tu priatelia. Platená komunikácia v rámci Facebooku sa začína rozvetvovať. NOVINKA – môžete zaplatiť za správy, aby sa zobrazovali v hlavnom INBOXe správ/nie v priečinku OTHER.
Štandardný advertising formou platenej CPC/CPM bol obohatený koncom roka 2014 o ďalší fíčur, tzv. Boost post, alebo ak chcete „Zvýraznenie príspevku“. Tzn. ak ste dovtedy mali celkom zaujímavý Reach/dosah, zrazu vám to „z ničoho nič“ kleslo. Aby ste ho zvýšili, pardon, dostali na pôvodnú úroveň, bolo užívateľom Facebooku ponúknuté vyššie uvedené tlačítko, kde ste si mohli zvýšiť dosah vašej informácie za ľubovoľne zvolenú sumu, mimochodom, aj keď vám Facebook ponúkne vopred navolenú sumu – tá sa dá prepísať !
Krásnu štúdiu o reach/dosahu príspevkov vypracovala reklamná agentúra Ogilvy, kde porovnávali roky 2013, 2014 s prelomom roku 2015 a poklesom Reach/dosahu tzv. organického/prirodzeného vs. paid/plateného. Aj pre tých, čo grafy nemusia, je klesajúca krivka organického/tzv. prirodzeného dosahu viac než jasnááá/.
Zdroj: social.ogilvy.com
Facebook postupne vypúšťa ďalšie a ďalšie spoplatnené moduly v rámci social komunikácie, môžno vás to rozčúli, pobúri... /pozrite sa ako pribúdajú nové „gombíky“ a budete v obraze, za čo o chvíľu budete platiť/. Faktom však je – aj napriek všetkým súčasným a budúcim plateným funkciám Facebook ostáva v rámci social komunikácie najlacnejšou formou reklamy s relatívne zaujímavým a kvázi merateľným zásahom /k tomu nabudúce, sledujte články/.
Zdroj foto: komunikácia s účastníkmi seminára /správa v rámci vytvorenej udalosti/, ponúknutá možnosť spoplatniť správu.
Takže hlavu hore – o 2 roky sa budeme baviť na tom, aké to bolo lacné pred 2 rokmi /tak ako práve teraz..../ a to nie sme ešte v Číne, kde existujú desiatky sociálnych sietí, ale na Slovensku, kde máme okrem Facebooku ešte 1 sociálnu sieť – LinkedIn...
Zdroj cover foto: Lucia Goméz a Rainbowkindergarden/udalosť
Mirka Števková