Fungujú „social media“ aj na Slovensku?
V mojej praxi sa častokrát stretávam s tým, že hlavne menšie značky, menší klienti nepripisujú tzv. fenoménu „social media“ adekvátny význam. Akoby sa nepreklopili do „novej doby“ a pre nás marketérov je ťažšie vysvetliť : že „nebyť“ tu si dnes jednoducho nemôžu dovoliť. Alebo môžu, ale potom neušetria rozdávaním letákov do schránok ani lesy :)))
Minulý týždeň som si „vytiahla“ štatistiky od jedného nemenovaného klienta, kde sme od konca marca 2015 začali nastavovať social komunikáciu cez Facebook a LinkedIn /keďže tieto na Slovensku NAOZAJ fungujú a INSTAGRAM je pre danú cieľovku nevhodný a nemáme budgety na testovanie Twitteru ako niektoré banky – viď. parádna štúdia od PARAVAN: http://blog.paravan.sk/prva-slovenska-case-study-o-reklame-na-twitteri/
Podmienkou klienta bolo zvýšenie návštevnosti – relevantnej s follow-up efektom, ktoré sme, čuduj sa svete, naozaj dosiahli bez použitia SEO, plateného PPC, plateného Facebooku – iba plateného nás /teda tvorcov contentu/.
Dosiahli sme ho jednoduchým /haha/ zapojením social MEDIA /Facebook, Linked-in/ do komunikácie, začali sme vytvárať content a začali sa diať čáry máry.
Nie, nie je to žiadna náhoda, žiadne zaplatené „boty“, ale tvrdá drina :)
Nižšie uvádzam reálne porovnanie rokov 2014 bez nás / 2015 s nami. Máte podobné, alebo iné skúsenosti a prípadne zájem dozvedieť sa viac? Dajte mi vedieť a sledujte workshopy IVE.
Mirka Števková