Nový projekt ÚPSVaR-u v roku 2024 zručnosti pre trh práce
ÚPSVAR PREPLÁCA v rámci nového projektu Zručnosti pre trh práce takmer celú hodnotu KURZOV. 80 % z hodnoty kurzu PRE ZAMESTNANÉ osoby, ženy na materskej a rodičovskej dovolenke a až 100 % pre NEZAMESTNANÉ osoby.
- Aké sú podmienky a postupy pri žiadostiach?
- Aké kurzy môžete mať cez nás?
- Kto sú opravnení a neopravnení žiadatelia?
Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny opäť rozbehol nový vzdelávací projekt pod názvom Zručnosti pre trh práce. Zámerom projektu je podporiť tri základné oblasti: zelené hospodárstvo, digitalizáciu a nedostatkové profesie. V minulosti sme cez podobný projekt vyškolili desiatky zamestnaných aj nezamestnaných žien. Mnohé z nich pôsobia na trhu práce ako online podnikateľky s vlastným podnikaním a podobne mnohé fungujú
v rámci novodobého online podnikania ako virtuálne asistentky s vlastnou klientelou.
Dotazník pre výber vhodného kurzu pre zdokonalenie zručností virtuálnej asistentky a online podnikateľky
KURZY S DOTÁCIOU Z EÚ
Cieľom našich kurzov je nadobudnúť zručnosti nevyhnutné pre prácu v online sfére.
Prostredníctvom kurzov si účastníčky:
- osvoja užitočné nástroje a aplikácie nevyhnutné pre efektívnu online prácu,
- ujasnia a otestujú si, ktoré svoje kvality a schopnosti môžu pretaviť do portfólia svojich služieb,
- určia, na rozvoj ktorých svojich zručností sa zamerajú,
- skvalitňujú profesionálne komunikačné zručnosti,
- nadobudnú praktické skúsenosti s poskytovaním online služieb, ako napr.: trénovanie time-managementu, nastavenie pracovných hraníc, meranie odpracovaného času, reportovanie úloh, mailová komunikácia, práca s úložiskom.
Účastníčky kurzu majú prístup k hodnotným webinárom pre neustály prílev informácií, vďaka ktorým môžu online podnikateľky a ženy pôsobiace v online sfére neustále skvalitňovať svoje služby.
Pre koho sú naše kurzy určené:
- pre potenciálne online podnikateľky
- pre budúce virtuálne asistentky
- pre ženy, ktoré chcú zvýšiť svoju kvalifikáciu
VÝBER Z NAŠICH KURZOV
S výberom vám rady pomôžeme aj prostredníctvom nášho dotazníka.
1. ONLINE V PRAXI
pokiaľ ste neabsolvovali náš kurz základných zručností
Kurzy v tejto kategórii sa skladajú z prednahratej časti a z praktickej, interaktívnej časti.
Prv, než začneme spoločne trénovať v praxi, je veľmi dôležité osvojiť si aplikácie, nástroje a zručnosti dôležité pre online prácu. Prednahratým kurzom prechádzate samostatne v čase a v tempe, ktoré vám vyhovuje. Okrem nástrojov je v prednahratom kurze obsiahnuté všetko, čo je v online komunikácii a spolupráci s klientmi nevyhnutné:
- efektívna produktivita,
- profesionálna komunikácia,
- zručnosti pre digitálnu prácu (marketing, socials),
- legislatíva a cenotvorba,
- odborné informácie k ekonomickej agende.
Tréningová časť je užitočnou prípravou pre plynulý prechod do praxe v online prostredí (virtuálne asistentky, online podnikateľky, zamestnané ženy, ktoré sa uchádzajú o vyššie pracovné pozície). V tejto časti sa kurzistky zúčastňujú online tréningov a vypracovávajú zadania, ku ktorým dostávajú spätnú väzbu od expertných lektoriek.
Intenzívne tréningy trvajú vždy 2 hodiny týždenne a spravidla ide o 5-7 online tréningov, záleží od tempa skupiny.
Môžete si vybrať z dvoch variantov kurzu, základ je rovnaký, oba kurzy obsahujú aj kurz zručností a odborné webináre, rozdiel je v praktickej časti (charakter trénovaných zručností, zadaní).
1.A Intenzívny kurz s interaktívnym tréningom zameraným na online administratívu a prácu s textom pre webstránky
#administrativa #SEO #pracastextom #reserse #osobnaasistencia
Staňte sa pravou rukou lídra v oblasti administratívy a bežnej operatívy!
Na trhu práce je táto pozícia veľmi žiadaná.
V rámci administratívy a bežnej operatívy je kvalitná pravá ruka podnikateľa jedným z pilierov úspešného podnikania. Tento kurz je zameraný na:
-
-
- administratívu,
- rešerše,
- písanie kvalitných textov pre web stránky,
- základy SEO,
- tvorbu jednoduchej webstránky,
- osobnostné kvality a rozvoj profesionálnych komunikačných zručností.
-
Celková dĺžka kurzu (teoretická a praktická časť spolu) je 112 h.
Trvanie kurzu: 8 - 10 týždňov,
Cena kurzu: 879 €
1.B Intenzívny kurz s interaktívnym tréningom zameraným na sociálne siete, newslettre, správa webu, automatizácie
#newslettre #webky #socials #image #marketing
V súčasnosti je nevyhnutnou súčasťou podnikania aj "vonkajší" imidž firmy v online sfére, teda to, ako pôsobí na potenciálneho či existujúceho klienta na internete. V rámci tréningu si budete vyberať zo zadaní, ktoré vyžaduje moderná online firma, napr.:
-
-
- formy zviditeľnenia,
- postprodukcia materiálov,
- tvorba newslettrov,
- priblíženie sa k publiku,
- publikačný plán,
- návrhy na vylepšenie vyprodukovaných výstupov
- tvorba jednoduchej web stránky.
-
Celková dĺžka kurzu (teoretická a praktická časť spolu) je 112 h.
Trvanie kurzu: 8 - 10 týždňov,
Cena kurzu: 879 €
2. ONLINE V PRAXI
pre absolventky nášho kurzu základných zručností
Tento variant je ideálny pre ženy, ktoré už skúsenosti s online prácou majú a chcú si zvýšiť kvalitu svojej práce na trhu. Ide o intenzívny tréning zručností, ktoré budete perspektívne poskytovať na expertnej úrovni a sú aktuálne na trhu práce žiadané.
Na intenzívnych tréningoch vypracujete vopred pripravené zadania podľa vlastného výberu a k nim dostanete spätné väzby, tipy a návrhy na vylepšenie. Živé stretnutia trvajú vždy 2 hodiny týždenne.
Spravidla ide o 5-7 online tréningov v závislosti od tempa skupiny.
Rozdiel nasledovných kurzov je v špecializácii praktických zadaní:
2.A Rozšírený intenzívny tréning zameraný na online administratívu a prácu s textom pre webstránky.
#administrativa #SEO #pracastextom #reserse #osobnaasistencia
Kurz je zameraný:
-
-
- na rozsiahlu administratívnu prácu, ktorá je nevyhnutná pre interné fungovanie modernej online firmy,
- na písanie článkov pre web stránky,
- na písanie newslettrov,
- na tvorbu jednoduchej web stránky
- na uplatnenie vedomostí z odborných webinárov z oblasti SEO (pravidlá nevyhnutné pre nájditeľnosť web stránok v Google).
-
Celková dĺžka kurzu (teoretická a praktická časť spolu) je 112 h.
Trvanie kurzu: 8 - 10 týždňov
Cena kurzu: 879 €
2.B Rozšírený intenzívny tréning zameraný na sociálne siete, newslettre, správu webu, automatizácie
#newslettre #webky #socials #automatizacie #marketing
Kurz je zameraný na prax spojenú s vonkajším imidžom firmy, teda:
-
-
- práca so sociálnymi sieťami a tvorba obsahu,
- príprava newslettrov,
- tvorba jednoduchej webstránky,
- základy automatizovaného predaja digitálnych produktov.
-
Celková dĺžka kurzu (teoretická a praktická časť spolu) je 112 h.
Trvanie kurzu: 8 - 10 týždňov,
Cena kurzu: 879 €
Informácie o priebehu kurzov
Naše kurzy prebiehajú dištančnou formou. Časť obsahu je vo forme vopred nahraného webinára. Tréningová časť prebieha vo vopred avizovaných časoch, je online, avšak naživo a účastníčkam je k dispozícii kompletný záznam, aby sa k nemu mohli kedykoľvek vrátiť. Na záver oboch kurzov, po zvládnutí tréningovej časti - dostanete certifikát.
Dotazník pre výber vhodného kurzu pre zdokonalenie zručností virtuálnej asistentky a online podnikateľky
Oprávnení žiadatelia - kto môže žiadať o preplatenie kurzu?
O preplatenie vzdelávacích kurzov sa môžu uchádzať:
- zamestnané osoby
- osoby na materskej dovolenke
- osoby na rodičovskej dovolenke
- nezamestnané osoby evidované na ÚPSVAR (o nezamestnaných osobách informujeme aj v nižšej časti textu)
Neoprávnení žiadatelia
Žiadatelia, ktorí podľa aktuálnych informácií nemajú šancu v projekte Zručnosti pre trh práce:
- podnikatelia (SZČO, majitelia SRO)
- poberatelia starobného dôchodku
- študent strednej alebo vysokej školy v dennej forme štúdia
- poberateľ invalidného dôchodku, po dovŕšení dôchodkového veku
- záujemcovia, ktorým bol v priebehu predchádzajúcich 5 rokov poskytnutý príspevok na rovnaké alebo obdobné vzdelávanie
Podrobnejšia definícia podľa ÚPSVAR / Oprávnení žiadatelia
- uchádzač o zamestnanie - občan, ktorý môže pracovať, chce pracovať a hľadá si zamestnanie a je vedený v evidencii uchádzača o zamestnanie
- znevýhodnené skupiny, evidované na úrade práce, s vyššou šancou pri uchádzaní sa o preplatenie kurzu
- občan mladší ako 26 rokov veku (ukončil dennú formu štúdia pred menej ako dvoma rokmi a od jej skončenia nemal pravidelne platené zamestnanie)
- občan starší ako 50 rokov veku
- občan vedený v evidencii UoZ menej ako 12 po sebe nasledujúcich mesiacov
- občan, ktorý dosiahol vzdelanie nižšie ako stredné odborné vzdelanie
- občan, ktorý v období najmenej 12 mesiacov pred zaradením do evidencie uchádzačov o zamestnanie nemal pravidelne platené zamestnanie a nevykonával alebo neprevádzkoval samostatnú zárobkovú činnosť dlhšie ako 6 mesiacov
- štátny príslušník tretej krajiny
- občan, ktorý žije ako osamelá dospelá osoba s jednou alebo viacerými osobami odkázanými na jeho starostlivosť alebo starajúca sa aspoň o jedno dieťa
- občan so zdravotným postihnutím
- občan, ktorý ukončil poberanie materského alebo poberanie rodičovského príspevku menej ako dva roky pred zaradením do evidencie uchádzačov o zamestnanie a ktorý počas poberania materského/rodičovského príspevku nemal príjem zo zárobkovej činnosti zamestnanca a zo samostatnej zárobkovej činnosti
- mladý uchádzač o zamestnanie vo veku do 30 rokov.
DÔLEŽITÝ výklad pojmov - základná orientácia v terminológii úradu
Záujemca o zamestnanie ZoZ - je výraz, ktorým úrady definujú každú osobu, ktorá sa uchádza o kurz a je zamestnaná, na materskej alebo rodičovskej dovolenke.
Pred podaním žiadosti je potrebné zaevidovať sa na úrade práce ako ZoZ (záujemca o zamestnanie).
Pojem Uchádzač o zamestnanie sa vzťahuje na osoby, ktoré sú evidované na úrade práce.
Odpovede na najčastejšie otázky v súvislosti so žiadosťami o kurz:
- Uchádzač o zamestnanie (nezamestnaná osoba) si môže hneď podať žiadosť, nemusí byť nejakú dobu v evidencii, musí však mať už rozhodnutie o zaradení do evidencie ako uchádzač o zamestnanie.
- Kurz je možné absolvovať len na území Slovenskej republiky (v prípade dištančnej formy kurzu sa za miesto realizácie kurzu považuje trvalý pobyt uchádzača o zamestnanie - čiže, ak je z Detvy podáva žiadosť v Detve).
- Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny pre uchádzača / záujemcu o zamestnanie kurz nevyhľadáva a ani nezabezpečuje komunikáciu s poskytovateľom kurzu.
- Uchádzač / záujemca o zamestnanie môže podať žiadosť na úrad osobne alebo poštou alebo elektronicky, prostredníctvom elektronickej schránky (nie mailom).
- Na príspevok na vzdelávanie nie je právny nárok.
- Nepodporujú sa kurzy pre voľnočasové aktivity.
- Štát prepláca z našich kurzov pre zamestnané osoby, maminy na materskej a rodičovskej dovolenke 80%, pre nezamestnané osoby až 100%.
Odpovede na najčastejšie otázky v súvislosti s obsahom kurzov:
- Je nutné zúčastňovať sa online stretnutí?
Kurzy sú do veľkej miery založené na interaktívnej časti, v ktorej získate spätné väzby k svojím vypracovaným zadaniam. Na živých stretnutiach tak prehlbujeme aj iné vedomosti, ktoré nie sú súčasťou neinteraktívnej časti kurzu. Výhodou účasti naživo je, že môžete klásť otázky a otvárať témy v súvislosti s kurzom. Zúčastňovať sa nemusíte, ale my to rozhodne odporučáme.
- Čo ak sa nemôžem zúčastniť online stretnutí?
Online stretnutia nahrávame a po ich skončení vám sprístupníme link na záznam.
- Ako môžem komunikovať svoje vypracované zadania, ak sa nezúčastňujem online stretnutí v reálnom čase?
Je to síce menej želaný scenár, ale svoje zadania budete s nami komunikovať emailom. Tým pádom si budete zároveň trénovať komunikačné zručnosti v online sfére.
Aký je POSTUP pri preplácaní našich kurzov prostredníctvom úradu práce?
- Uchádzač / záujemca o zamestnanie kontaktuje priamo organizáciu (E-ŽENY), u ktorej si môže vybrať kurz.
- Uchádzač / záujemca o zamestnanie si môže kurz vybrať, alebo mu ho pomôže vybrať priamo naša organizácia (E-ŽENY).
- Uchádzač / záujemca o zamestnanie požiada úrad o tlačivo žiadosti, alebo si ho stiahne na stránke úradu práce Národný projekt Zručnosti pre trh práce > ÚPSVaR (gov.sk)
- Uchádzač / záujemca o zamestnanie spolu s organizáciou E-ženy vyplnia príslušné tlačivá (online).
- Na tlačivách musia byť originály podpisov.
- Vyplnené tlačivá uchádzač/záujemca o zamestnanie odovzdá na úrade práce minimálne 30 kalendárnych dní pred začiatkom kurzu.
- Úrad práce preverí, či je školenie pre uchádzača / záujemcu vhodné.
- Ak vám úrad práce požiadavku schváli, podpíše s vami dohodu a vystaví vám vzdelávací poukaz, ktorý nám pošlete e-mailom, aby sme vám mohli spustiť kurz.
- Absolvujete kurz.
- Po skončení kurzu odovzdáte na úrade práce všetky požadované dokumenty.
- Úrad práce preplatí kurzovné priamo organizácii. Uchádzač o zamestnanie neplatí pred ani po skončení kurzu žiadne poplatky. Záujemca o zamestnanie dopláca 20% z ceny kurzu - úrad práce prepláca organizácii len 80% z ceny kurzu.
- Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny podporuje kurzy realizované prezenčnou, dištančnou alebo kombinovanou formou. OZ E-ženy ponúkajú dištančnú formu vzdelávania. Naše kurzy sa dejú v online. Našou snahou je, vyjsť záujemcom v ústrety a zladiť sa s ich časovými možnosťami.
Ak máte na nás otázky ohľadom kurzov, môžete si vybrať:
Dotazník pre výber vhodného kurzu pre zdokonalenie zručností virtuálnej asistentky a online podnikateľky
a) individuálnu telefonickú konzultáciu 15 minút za 15 €
b) skupinový bezplatný webinár Q & A
c) písomné odpovede odpovieme prostredníctvom nášho formulára (viď nižšie).
KONTAKTNÝ FORMULÁR PRE VAŠE OTÁZKY