Nový projekt ÚPSVaR-u v roku 2024 zručnosti pre trh práce

 

ÚPSVAR PREPLÁCA v rámci nového projektu Zručnosti pre trh práce takmer celú hodnotu KURZOV. 80 % z hodnoty kurzu PRE ZAMESTNANÉ osoby, ženy na materskej a rodičovskej dovolenke a až 100 % pre NEZAMESTNANÉ osoby.

  • Aké sú podmienky a postupy pri žiadostiach?
  • Aké kurzy môžete mať cez nás?
  • Kto sú opravnení a neopravnení žiadatelia?

Nový projekt ÚPSVAR-u v roku 2024 Zručnosti pre trh práce

 

Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny opäť rozbehol nový vzdelávací projekt pod názvom Zručnosti pre trh práce. Zámerom projektu je podporiť tri základné oblasti: zelené hospodárstvo, digitalizáciu a nedostatkové profesie. V minulosti sme cez podobný projekt vyškolili desiatky zamestnaných aj nezamestnaných žien. Mnohé z nich pôsobia na trhu práce ako online podnikateľky s vlastným podnikaním a podobne mnohé fungujú
v rámci novodobého online podnikania ako virtuálne asistentky s vlastnou klientelou.

 

Nový projekt ÚPSVAR-u v roku 2024 Zručnosti pre trh práce

 

Dotazník pre výber vhodného kurzu pre zdokonalenie zručností virtuálnej asistentky a online podnikateľky

 

KURZY S DOTÁCIOU Z EÚ

Cieľom našich kurzov je nadobudnúť zručnosti nevyhnutné pre prácu v online sfére.

Prostredníctvom kurzov si účastníčky:

  • osvoja užitočné nástroje a aplikácie nevyhnutné pre efektívnu online prácu,
  • ujasnia a otestujú si, ktoré svoje kvality a schopnosti môžu pretaviť do portfólia svojich služieb,
  • určia, na rozvoj ktorých svojich zručností sa zamerajú,
  • skvalitňujú profesionálne komunikačné zručnosti,
  • nadobudnú praktické skúsenosti s poskytovaním online služieb, ako napr.: trénovanie time-managementu, nastavenie pracovných hraníc, meranie odpracovaného času, reportovanie úloh, mailová komunikácia, práca s úložiskom.

 Účastníčky kurzu majú prístup k hodnotným webinárom pre neustály prílev informácií, vďaka ktorým môžu online podnikateľky a ženy pôsobiace v online sfére neustále skvalitňovať svoje služby.

Pre koho sú naše kurzy určené:

  • pre potenciálne online podnikateľky
  • pre budúce virtuálne asistentky
  • pre ženy, ktoré chcú zvýšiť svoju kvalifikáciu

 

VÝBER Z NAŠICH KURZOV

S výberom vám rady pomôžeme aj prostredníctvom nášho dotazníka.

1. ONLINE V PRAXI

pokiaľ ste neabsolvovali náš kurz základných zručností

Kurzy v tejto kategórii sa skladajú z prednahratej časti a z praktickej, interaktívnej časti.

Prv, než začneme spoločne trénovať v praxi, je veľmi dôležité osvojiť si aplikácie, nástroje a zručnosti dôležité pre online prácu. Prednahratým kurzom prechádzate samostatne v čase a v tempe, ktoré vám vyhovuje. Okrem nástrojov je v prednahratom kurze obsiahnuté všetko, čo je v online komunikácii a spolupráci s klientmi nevyhnutné:

  • efektívna produktivita,
  • profesionálna komunikácia,
  • zručnosti pre digitálnu prácu (marketing, socials),
  • legislatíva a cenotvorba,
  • odborné informácie k ekonomickej agende.

Tréningová časť je užitočnou prípravou pre plynulý prechod do praxe v online prostredí (virtuálne asistentky, online podnikateľky, zamestnané ženy, ktoré sa uchádzajú o vyššie pracovné pozície). V tejto časti sa kurzistky zúčastňujú online tréningov a vypracovávajú zadania, ku ktorým dostávajú spätnú väzbu od expertných lektoriek.

Intenzívne tréningy trvajú vždy 2 hodiny týždenne a spravidla ide o 5-7 online tréningov, záleží od tempa skupiny.

Môžete si vybrať z dvoch variantov kurzu, základ je rovnaký, oba kurzy obsahujú aj kurz zručností a odborné webináre, rozdiel je v praktickej časti (charakter trénovaných zručností, zadaní).

1.A Intenzívny kurz s interaktívnym tréningom zameraným na online administratívu a prácu s textom pre webstránky

#administrativa #SEO #pracastextom #reserse #osobnaasistencia

Staňte sa pravou rukou lídra v oblasti administratívy a bežnej operatívy!

Na trhu práce je táto pozícia veľmi žiadaná.

V rámci administratívy a bežnej operatívy je kvalitná pravá ruka podnikateľa jedným z pilierov úspešného podnikania. Tento kurz je zameraný na:

      • administratívu,
      • rešerše,
      • písanie kvalitných textov pre web stránky,
      • základy SEO,
      • tvorbu jednoduchej webstránky,
      • osobnostné kvality a rozvoj profesionálnych komunikačných zručností.

Celková dĺžka kurzu (teoretická a praktická časť spolu) je 112 h.

Trvanie kurzu: 8 - 10 týždňov,

Cena kurzu: 879 €

1.B Intenzívny kurz s interaktívnym tréningom zameraným na sociálne siete, newslettre, správa webu, automatizácie

#newslettre #webky #socials #image #marketing

V súčasnosti je nevyhnutnou súčasťou podnikania aj "vonkajší" imidž firmy v online sfére, teda to, ako pôsobí na potenciálneho či existujúceho klienta na internete. V rámci tréningu si budete vyberať zo zadaní, ktoré vyžaduje moderná online firma, napr.:

      • formy zviditeľnenia,
      • postprodukcia materiálov,
      • tvorba newslettrov,
      • priblíženie sa k publiku,
      • publikačný plán,
      • návrhy na vylepšenie vyprodukovaných výstupov
      • tvorba jednoduchej web stránky.

Celková dĺžka kurzu (teoretická a praktická časť spolu) je 112 h.

Trvanie kurzu: 8 - 10 týždňov,

Cena kurzu: 879 €

 

2. ONLINE V PRAXI

pre absolventky nášho kurzu základných zručností

Tento variant je ideálny pre ženy, ktoré už skúsenosti s online prácou majú a chcú si zvýšiť kvalitu svojej práce na trhu. Ide o intenzívny tréning zručností, ktoré budete perspektívne poskytovať na expertnej úrovni a sú aktuálne na trhu práce žiadané.

Na intenzívnych tréningoch vypracujete vopred pripravené zadania podľa vlastného výberu a k nim dostanete spätné väzby, tipy a návrhy na vylepšenie. Živé stretnutia trvajú vždy 2 hodiny týždenne.

Spravidla ide o 5-7 online tréningov v závislosti od tempa skupiny.

Rozdiel nasledovných kurzov je v špecializácii praktických zadaní:

2.A Rozšírený intenzívny tréning zameraný na online administratívu a prácu s textom pre webstránky.

#administrativa #SEO #pracastextom #reserse #osobnaasistencia

Kurz je zameraný:

      • na rozsiahlu administratívnu prácu, ktorá je nevyhnutná pre interné fungovanie modernej online firmy,
      • na písanie článkov pre web stránky,
      • na písanie newslettrov,
      • na tvorbu jednoduchej web stránky
      • na uplatnenie vedomostí z odborných webinárov z oblasti SEO (pravidlá nevyhnutné pre nájditeľnosť web stránok v Google).

Celková dĺžka kurzu (teoretická a praktická časť spolu) je 112 h.

Trvanie kurzu: 8 - 10 týždňov

Cena kurzu: 879 €

2.B Rozšírený intenzívny tréning zameraný na sociálne siete, newslettre, správu webu, automatizácie

#newslettre #webky #socials #automatizacie #marketing

Kurz je zameraný na prax spojenú s vonkajším imidžom firmy, teda:

      • práca so sociálnymi sieťami a tvorba obsahu,
      • príprava newslettrov,
      • tvorba jednoduchej webstránky,
      • základy automatizovaného predaja digitálnych produktov.

Celková dĺžka kurzu (teoretická a praktická časť spolu) je 112 h.

Trvanie kurzu: 8 - 10 týždňov,

Cena kurzu: 879 €

 

Informácie o priebehu kurzov

Naše kurzy prebiehajú dištančnou formou. Časť obsahu je vo forme vopred nahraného webinára. Tréningová časť prebieha vo vopred avizovaných časoch, je online, avšak naživo a účastníčkam je k dispozícii kompletný záznam, aby sa k nemu mohli kedykoľvek vrátiť. Na záver oboch kurzov, po zvládnutí tréningovej časti - dostanete certifikát.

 

Nový projekt ÚPSVAR-u v roku 2024 Zručnosti pre trh práce

 

Dotazník pre výber vhodného kurzu pre zdokonalenie zručností virtuálnej asistentky a online podnikateľky 

 

Oprávnení žiadatelia - kto môže žiadať o preplatenie kurzu?

O preplatenie vzdelávacích kurzov sa môžu uchádzať:

  • zamestnané osoby
  • osoby na materskej dovolenke
  • osoby na rodičovskej dovolenke
  • nezamestnané osoby evidované na ÚPSVAR (o nezamestnaných osobách informujeme aj v nižšej časti textu)

Neoprávnení žiadatelia

Žiadatelia, ktorí podľa aktuálnych informácií nemajú šancu v projekte Zručnosti pre trh práce:

  • podnikatelia (SZČO, majitelia SRO)
  • poberatelia starobného dôchodku
  • študent strednej alebo vysokej školy v dennej forme štúdia
  • poberateľ invalidného dôchodku, po dovŕšení dôchodkového veku
  • záujemcovia, ktorým bol v priebehu predchádzajúcich 5 rokov poskytnutý príspevok na rovnaké alebo obdobné vzdelávanie

Podrobnejšia definícia podľa ÚPSVAR / Oprávnení žiadatelia

  1. uchádzač o zamestnanie - občan, ktorý môže pracovať, chce pracovať a hľadá si zamestnanie a je vedený v evidencii uchádzača o zamestnanie
  2. znevýhodnené skupiny, evidované na úrade práce, s vyššou šancou pri uchádzaní sa o preplatenie kurzu
    • občan mladší ako 26 rokov veku (ukončil dennú formu štúdia pred menej ako dvoma rokmi a od jej skončenia nemal pravidelne platené zamestnanie)
    • občan starší ako 50 rokov veku
    • občan vedený v evidencii UoZ menej ako 12 po sebe nasledujúcich mesiacov
    • občan, ktorý dosiahol vzdelanie nižšie ako stredné odborné vzdelanie
    • občan, ktorý v období najmenej 12 mesiacov pred zaradením do evidencie uchádzačov o zamestnanie nemal pravidelne platené zamestnanie a nevykonával alebo neprevádzkoval samostatnú zárobkovú činnosť dlhšie ako 6 mesiacov
    • štátny príslušník tretej krajiny
    • občan, ktorý žije ako osamelá dospelá osoba s jednou alebo viacerými osobami odkázanými na jeho starostlivosť alebo starajúca sa aspoň o jedno dieťa
    • občan so zdravotným postihnutím
    • občan, ktorý ukončil poberanie materského alebo poberanie rodičovského príspevku menej ako dva roky pred zaradením do evidencie uchádzačov o zamestnanie a ktorý počas poberania materského/rodičovského príspevku nemal príjem zo zárobkovej činnosti zamestnanca a zo samostatnej zárobkovej činnosti
  3. mladý uchádzač o zamestnanie vo veku do 30 rokov.


DÔLEŽITÝ výklad pojmov - základná orientácia v terminológii úradu

 

Záujemca o zamestnanie ZoZ - je výraz, ktorým úrady definujú každú osobu, ktorá sa uchádza o kurz a je zamestnaná, na materskej alebo rodičovskej dovolenke.

Pred podaním žiadosti je potrebné zaevidovať sa na úrade práce ako ZoZ (záujemca o zamestnanie).

Pojem Uchádzač o zamestnanie sa vzťahuje na osoby, ktoré sú evidované na úrade práce.

 

Nový projekt ÚPSVAR-u v roku 2024 Zručnosti pre trh práce

 

Odpovede na najčastejšie otázky v súvislosti so žiadosťami o kurz:

  • Uchádzač o zamestnanie (nezamestnaná osoba) si môže hneď podať žiadosť, nemusí byť nejakú dobu v evidencii, musí však mať už rozhodnutie o zaradení do evidencie ako uchádzač o zamestnanie.
  • Kurz je možné absolvovať len na území Slovenskej republiky (v prípade dištančnej formy kurzu sa za miesto realizácie kurzu považuje trvalý pobyt uchádzača o zamestnanie - čiže, ak je z Detvy podáva žiadosť v Detve).
  • Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny pre uchádzača / záujemcu o zamestnanie kurz nevyhľadáva a ani nezabezpečuje komunikáciu s poskytovateľom kurzu.
  • Uchádzač / záujemca o zamestnanie môže podať žiadosť na úrad osobne alebo poštou alebo elektronicky, prostredníctvom elektronickej schránky (nie mailom).
  • Na príspevok na vzdelávanie nie je právny nárok.
  • Nepodporujú sa kurzy pre voľnočasové aktivity.
  • Štát prepláca z našich kurzov pre zamestnané osoby, maminy na materskej a rodičovskej dovolenke 80%, pre nezamestnané osoby až 100%.

 

Odpovede na najčastejšie otázky v súvislosti s obsahom kurzov:

  • Je nutné zúčastňovať sa online stretnutí?

Kurzy sú do veľkej miery založené na interaktívnej časti, v ktorej získate spätné väzby k svojím vypracovaným zadaniam. Na živých stretnutiach tak prehlbujeme aj iné vedomosti, ktoré nie sú súčasťou neinteraktívnej časti kurzu. Výhodou účasti naživo je, že môžete klásť otázky a otvárať témy v súvislosti s kurzom. Zúčastňovať sa nemusíte, ale my to rozhodne odporučáme.

  • Čo ak sa nemôžem zúčastniť online stretnutí?

Online stretnutia nahrávame a po ich skončení vám sprístupníme link na záznam.

  • Ako môžem komunikovať svoje vypracované zadania, ak sa nezúčastňujem online stretnutí v reálnom čase?

Je to síce menej želaný scenár, ale svoje zadania budete s nami komunikovať emailom. Tým pádom si budete zároveň trénovať komunikačné zručnosti v online sfére.


Aký je POSTUP pri preplácaní našich kurzov prostredníctvom úradu práce?

  1. Uchádzač / záujemca o zamestnanie kontaktuje priamo organizáciu (E-ŽENY), u ktorej si môže vybrať kurz.
  2. Uchádzač / záujemca o zamestnanie si môže kurz vybrať, alebo mu ho pomôže vybrať priamo naša organizácia (E-ŽENY).
  3. Uchádzač / záujemca o zamestnanie požiada úrad o tlačivo žiadosti, alebo si ho stiahne na stránke úradu práce Národný projekt Zručnosti pre trh práce > ÚPSVaR (gov.sk)
  4. Uchádzač / záujemca o zamestnanie spolu s organizáciou E-ženy vyplnia príslušné tlačivá (online).
  5. Na tlačivách musia byť originály podpisov.
  6. Vyplnené tlačivá uchádzač/záujemca o zamestnanie odovzdá na úrade práce minimálne 30 kalendárnych dní pred začiatkom kurzu.
  7. Úrad práce preverí, či je školenie pre uchádzača / záujemcu vhodné.
  8. Ak vám úrad práce požiadavku schváli, podpíše s vami dohodu a vystaví vám vzdelávací poukaz, ktorý nám pošlete e-mailom, aby sme vám mohli spustiť kurz.
  9. Absolvujete kurz.
  10. Po skončení kurzu odovzdáte na úrade práce všetky požadované dokumenty.
  11. Úrad práce preplatí kurzovné priamo organizácii. Uchádzač o zamestnanie neplatí pred ani po skončení kurzu žiadne poplatky. Záujemca o zamestnanie dopláca 20% z ceny kurzu - úrad práce prepláca organizácii len 80% z ceny kurzu.
  12. Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny podporuje kurzy realizované prezenčnou, dištančnou alebo kombinovanou formou. OZ E-ženy ponúkajú dištančnú formu vzdelávania. Naše kurzy sa dejú v online. Našou snahou je, vyjsť záujemcom v ústrety a zladiť sa s ich časovými možnosťami.

Ak máte na nás otázky ohľadom kurzov, môžete si vybrať:

Dotazník pre výber vhodného kurzu pre zdokonalenie zručností virtuálnej asistentky a online podnikateľky

a) individuálnu telefonickú konzultáciu 15 minút za 15 €

b) skupinový bezplatný webinár Q & A

c) písomné odpovede odpovieme prostredníctvom nášho formulára (viď nižšie).

 

KONTAKTNÝ FORMULÁR PRE VAŠE OTÁZKY

 

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti

Prihlásenie