Peter Polakovič

Neúspech je skvelý odrazový mostík

 Neúspech je skvelý odrazový mostík

„…človek vďaka nemu získa schopnosť pozrieť sa na situáciu alebo problém inými očami.”

 Je príkladom toho, ako sa v živote nevzdať, keď prídu problémy. Ako sa vedieť prekonať, pozrieť sa na prekážky ako na výzvy, po zdolaní ktorých ste o poznanie silnejší a odolnejší. Peter Polakovič ochorel na veľmi vážnu chorobu, keď mal 13 rokov a v čase, kedy sa jeho spolužiaci borili problémami dospievajúcich, úplne ochrnul a znovu sa začal učiť chodiť, prvý krok urobil až po roku usilovného cvičenia. To ho zmenilo a posunulo úplne iným smerom. Ako povedal: „Už ma nerozhádže, keď čakám dlhšie pri pokladni v hypermarkete a celkom sa čudujem nervóznym reakciám ľudí. Som rád, že vládzem pri tej pokladni vôbec stáť“.

Dnes je úspešným majiteľom a výkonným riaditeľom firmy v oblasti IT a dokázal tak zo svojej „slabosti” urobiť prednosť. Zo svojej skúsenosti sa riadi heslom nerobiť niečo len pre peniaze, ale aj pre dobrý pocit, že ľuďom naozaj pomáhate riešiť problém. „Len vtedy dokážete robiť biznis plnohodnotne a efektívne.“

 

  • Je príbeh vašej firmy výsledkom dlhoročnej túžby rozbehnúť vlastné podnikanie alebo skôr náhody a využitia príležitosti na trhu?

V čase, keď sme začínali, nebola tak obrovská konkurencia. Ako prví na Slovensku sme ponúkli klientom systém na tvorbu vlastnej webstránky či e-shopu. Od začiatku sme dbali na kvalitnú službu za adekvátnu cenu a neustále sme na sebe pracovali, tak ako doteraz. Bola to kombinácia túžby niečo budovať a využitia príležitosti na trhu.

 Biznisweb - partner Ezien

  • Zaujala vás oblasť počítačov a IT už počas detstva / dospievania alebo sa vaše inklinovanie k digitálnej sfére rozvinulo až neskôr?

Od detstva som inklinoval k elektronike. Som skôr technický typ. Čiastočne za to môže aj Guillan-Barrého syndróm, ktorý ma v roku 1994 odizoloval od kamarátov a vedomostí. Jediným mojim spojením s okolitým svetom bol v tom čase počítač.

 

  • Spomínate vaše ochorenie, ktoré vás istým spôsobom nasmerovalo k online svetu. Okrem toho, že ste si prešli mnohými úskaliami, ktoré  Guillan-Barrého syndróm prináša, rozhodli ste sa svojím príkladom pomôcť aj iným ľuďom, ktorí majú toto ochorenie a vytvorili webstránku, ktorá je špeciálne venovaná syndrómu a kde popisujete detailne aj svoj príbeh ochoreniaČo prispelo k tomu, aby ste sa v ťažkých časoch nevzdávali  a čo vás vaše ochorenie naučilo?

Nevzdávam sa, ani ľahko nepodľahnem depresii. Ochorenie prišlo, a nebola iná možnosť, iba bojovať. Veľmi mi pomohla rodina a priateľka, aktuálne manželka Janka, s ktorou máme 2 deti. Ochorel som ešte ako 13-ročný a v tomto veku som to znášal ľahšie, neviem, ak by sa mi to stalo teraz v dospelosti ... človek má záväzky, ale radšej si to ani nepredstavujem.

Čo ma ochorenie naučilo? Asi, že neriešim toľko hlúpostí. Veľa zdravých ľudí rieši neskutočné zbytočnosti, namiesto toho, aby si uvedomovali, čo majú. Získal som taký pozitívnejší prístup k životu. Nerozhádže ma, keď čakám dlhšie pri pokladni v hypermarkete a celkom sa čudujem nervóznym reakciám ľudí. Som rád, že vládzem pri tej pokladni vôbec stáť a uvedomujem si, že o pár rokov to už nemusím zvládnuť. Veď, všetko sa dá vyriešiť.

 

  • Ako sa dá skĺbiť podnikanie a vedenie úspešnej firmy s denno-dennými zdravotnými komplikáciami, vyplývajúcimi z ochorenia?

Po pravde, prvá odpoveď, ktorá mi napadla bola – „Nedá sa”. Ak by som sa mal riadiť na 100% pokynmi doktorov a fyzioterapeutov, v práci by som mal tráviť maximálne polovicu času. Takže volím kompromis - snažím sa cvičiť v kancelárii. Mám slabé svalstvo na nohách, mám tu preto balančnú podložku, na ktorej si v priebehu dňa niekoľkokrát zacvičím. Stačí mi krátke cvičenie, max. 5 minút, svaly sa mi rýchlo unavia, podstatné je cvičiť pravidelne.  Mám aj malú loptu, s ktorou sa dá cvičiť počas práce za počítačom. Sú to jednoduché cviky, loptu si dám pod chodilo a tlačím do nej chodidlom alebo si dám loptu medzi nohy a stláčam ju, veľmi to pomáha. 

Vyhýbam sa osobným stretnutiam či návštevám konferencií, keďže cestovanie ma vyčerpáva. Je to trošku nevýhoda, lebo v tomto svete sú osobné kontakty dôležité, službu si zákazníci spájajú vždy s tvárou riaditeľa.

 

  • Vaša firma je na trhu už 13  rokov a vznikala v časoch, ktoré sa prelínali s vašimi štúdiami na vysokej škole. Čo bolo impulzom pre jej založenie a aká je genéza jej vzniku?

Prvú verziu redakčného systému na tvorbu webstránky a e-shopu sme na trh uviedli v roku 2003. Dnes patríme k lídrom nielen na domácom trhu, ale aj v Českej republike, Španielsku či v anglicky hovoriacich krajinách.  Aj vzhľadom k môjmu zdravotnému stavu som sa rozhodol vysokú školu vynechať. Som zástancom toho, že ak človek chce, dá sa naučiť všetko aj bez diplomu. Plno kvalitných informácií je aj na internete, stačí vedieť, kde hľadať :)

BiznisWeb vznikol na základe našej iniciatívy v podstate už v roku 2002, kedy sme s mojím obchodným partnerom, Jurajom Bystrickým, začali aktívne rebelovať proti vysokým cenám internetu a jeho pomalej rýchlosti. Rovnako zmýšľajúcich nadšencov sme oslovovali cez web inet.sk, ktorý sa neskôr vypracoval na populárny IT denník. Stáli sme za združením Internet pre všetkých, ktorý mal podporiť internetizáciu Slovenska.

Hlavným impulzom, ktorý nás posunul tým správnym smerom, bola používateľsky neprívetivá administrácia webu inet.sk :). S Jurajom sme si uvedomili, že tadiaľto cesta nevedie a pustili sme sa do tvorby vlastného redakčného systému.

A v roku 2003 jeho prvá verzia uzrela svetlo online sveta. Ohlasy klientov boli pozitívne a to nás motivovalo pracovať na ďalších inováciách a zdokonaľovaní nášho systému. Tak v podstate pracujeme aj dnes. Potreby a feedback od klientov je našim hnacím motorom.

 

  • Pri pohľade spätne na vaše podnikanie – ktoré významné míľniky v histórii vašej firmy považujete za kľúčové a prečo?

Míľnikov bolo veru more :). Napríklad, hneď v roku 2003 som bol nominovaný na IT osobnosť roka. V roku 2006 sme si získali ďalšie prvenstvo - na Slovensku sme začali ponúkať tvorbu webu do 5 minút. Od roku 2007 pôsobíme aj na českom trhu. Tisíci zákazník si k nám našiel cestu v roku 2008 a vtedy sme spustili aj poľskú a anglickú verziu BiznisWebu. Ako sa rozrastal počet našich zákazníkov, rozrastal sa aj náš tím, preto sme slovenskú i českú pobočku museli presťahovať do väčších priestorov. Na Slovensku nám pribudla aj školiaca miestnosť. V roku 2010 už náš systém využívalo viac ako 2500 spokojných zákazníkov. Od roku 2011 prevádzkujeme náš blog o podnikaní na internete, kde podnikateľom radíme, ako tvoriť obsah pre web, ako získať viac zákazníkov a zvýšiť počet objednávok, prinášame informácie o legislatívnych zmenách a pod. Revolúcia v našom redakčnom systéme FLOX nastala v roku 2012, kedy sme na trh uviedli celkom nový systém na cloud webhostingu. Naši konkurenti výhody cloudu začali spoznávať až teraz. O rok neskôr sme získali ďalšie prvenstvo - predstavili sme mobilnú responzívnu verziu webu či e-shopu a vlastnú mobilnú aplikáciu pre iOS a v roku 2014 pre Android. Od roku 2015 spolupracujeme s najväčším poskytovateľom účtovných systémov na Slovensku - firmou Kros. Vybrali si nás pre vytvorenie unikátneho KROS konektora (online napojenia e-shopov na účtovný softvér Alfa a Omega). V tomto roku sme naše servery presmerovali na nového poskytovateľa cloud webhostingu, čo našim klientom až 3-násobne zrýchlilo načítanie webov. Od roku 2015 tiež ponúkame nový FLOX 3, ktorý je responzívny a spĺňa ergonomické požiadavky na veľkosť písma a navigačných prvkov a pod. Jedným kliknutím je možné zmeniť grafický dizajn webu a pohodlne ho upraviť bez programátora či grafika. Za rok 2016 môžem spomenúť, okrem množstva vylepšení a nových funkcií v našom redakčnom systéme, napr. dokončenie našich videí o tvorbe webstránky a e-shopu, ktoré v slovenskej verzii nadabovala skvelá Táňa Pauhofová. Našim klientom ponúkame aj webstránky a e-shop zdarma.  Spolupracujeme so skvelou copywriterkou Danielou Mudrákovou, ktorá nás usmerňuje pri písaní newsletterov, či článkov na blogu a výrazne sa nám tak podarilo zvýšiť počet čitateľov. Do konca roka máme rozrobených niekoľko ďalších zaujímavých funkcií, ktoré našim klientom znovu uľahčia podnikanie na internete a každodennú prácu s objednávkami a ich distribúciou.

 

  • Biznisweb ponúka veľmi jednoduché používateľské riešenia, výbornú zákaznícku podporu, je o vás známe, že je pre vás kľúčová a zaujímate sa len o trhy tých krajín, v ktorých jazyku vedia  vaši odborníci výborne vykomunikovať akýkoľvek problém. Aká bola vaša cesta na český trh a ako sa vám darí na anglicky hovoriacich trhoch?

 Možno sa to niekomu zdá ako klišé, ale u nás stále platí - „náš zákazník, náš pán”. Pre českých klientov sme v minulosti ponúkali aj support v českom jazyku, ale spolupráca s externou firmou sa nám veľmi neosvedčila. Zatiaľ sa nám nestalo, že by sme si vzájomne nerozumeli :), a tak sme sa vrátili späť k slovenčine. Návody aj celý web sú samozrejme v češtine, rovnako aj telefónne číslo máme české.

Na českom trhu sme sa etablovali v roku 2007. V tých časoch ešte konkurencia nebola taká ako dnes. No povedomie o službách ByznysWebu v ČR je aj napriek tomu, nielen vďaka reklamným kampaniam, ale najmä spokojným klientom. Tí nás ochotne odporúčajú ďalej, resp. sa k nám po čase vrátia s tým, že skúsiť konkurenciu nebol dobrý nápad.

Paradoxné je, že máme tak prepracovanú sekciu častých otázok, že nás kontaktujú aj zákazníci konkurentov, či im nevieme pomôcť :). Často sú to banálne veci, ako nastavenie e-mailov, presmerovanie domény alebo tvorba hypertextových odkazov. Týmto spôsobom sme už získali nejedného klienta, ktorý okamžite zistil, aký je rozdiel v úrovni telefonickej a mailovej podpory u nás a konkurencie.

Zákazníci zo Španielska, Mexika a anglicky hovoriacich krajín majú samostatnú podporu v španielčine a angličtine. Rovnako ako návody, newslettre a možnosť dovolať sa niekomu, kto reálne hovorí ich jazykom a dokáže im v procese tvorby webu poradiť. Už dlhšiu dobu je našim cieľom USA, preto sme sa tento rok pustili do intenzívnej prípravy na oslovenie nových klientov za “veľkou mlákou”.

 

  • Čo by ste odporučili malým firmám s nadnárodným potenciálom urobiť v rámci prvých krokov, keď sa chcú etablovať v zahraničí?  

 Pri vstupe na nový trh si treba položiť milión otázok, treba myslieť na všetko.

Ako zákazníci v tej-ktorej krajine platia, používajú nejaké špecifické platobné brány, ktoré treba implementovať?

Zistiť si daňovo-odvodové zaťaženie. Existujú v danej krajine špeciálne, napr. zrážkové dane? Sú v krajine rôzne sadzby DPH podľa obratu? Podporujú začínajúcich podnikateľov daňovo-odvodovými prázdninami? Každý trh je značne odlišný a je to dosť rana, keď neočakávane zistíte, že existuje nejaká daň, o ktorej ste roky netušili.

Dôležitá je konkurencia. Napríklad sme vzdali našu expanziu do Poľska z dôvodu, že tam pôsobí jedna veľmi silná firma, ktorá má veľa zákazníkov a extrémne nízke ceny.  Hoc ich produkt nemá toľko funkcií, radšej sme sa rozhodli venovať iným krajinám. Zároveň aj mentalita zákazníkov v Poľsku bola taká, že veľmi často žiadali take zľavy, že sa nedalo zarobiť ani na mzdy.

Zamyslieť sa treba aj nad zdrojmi návštevnosti a zákazníkov, odhadnúť financie, ktoré je treba investovať, koľko stojí PPC reklama. Konkurencia môže napríklad PPC reklamu preplácať, aby zamedzila vstupu nových hráčov na trh. Pôjdeme na to ináč ako cez PPC, vymyslíme nejaký unikátny marketing?

Všetko si treba spísať a odhadnúť, koľko zákazníkov môžete získať, aké príjmy dosiahnete.

 

  • Jana PolakovicovaOdbočme teraz na chvíľu k téme Ženy a podnikanie. Ako vnímate podnikanie žien u nás na Slovensku všeobecne, ako aj v oblasti online sféry?

Naše interné štatistiky hovoria o tom, že viac ako 58% našich klientov sú ženy. Ak by som vychádzal zo štatistík návštevnosti, tak každý mesiac sa o podnikanie na internete zaujímajú viac ženy ako muži.  Medzi naše najúspešnejšie klientky patria tie, ktoré začali podnikať na internete počas alebo po materskej dovolenke. Mám ten dojem, že na Slovensku je žena po materskej dovolenke istým spôsobom diskriminovaná. Malé dieťa je signálom častých chorôb, teda ako zamestnankyňa bude žena-matka často na OČR a iné bludy. Je to smutné, ale keď tak počúvam tie príbehy mojich známych a našich klientiek, je to žiaľ pravda. Absolútne sa s takýmto zmýšľaním nestotožňujem. Niet sa čo diviť, keď ženy po takýchto skúsenostiach so zamestnávateľmi rozbehnú úspešný biznis na vlastnú päsť a dokážu zúročiť napr. multitasking, ktorý ženy na materskej dovolenke zvládajú na výbornú :). Vidím to na mojej manželke Janke, jednou rukou varí obed a menežuje robotníkov pri rekonštrukcii kúpeľne a popri tom ešte stíha čítať synovi rozprávku :).

Krásnou ukážkou toho, ako sa dá zosúladiť materstvo a práca, je projekt podporujúci empatické kontaktné vzťahové rodičovstvo - Kengurka.sk alebo prírodná kolíska  Hojdavak.cz.

Čo je pozitívne, BiznisWeb v tomto ohľade splnil svoje poslanie - pomáhať ľuďom tvoriť vlastný biznis na internete. Potvrdzuje to napr. aj príbeh našej ďalšej úspešnej klientky - 1. slovenskej Jumping® inštruktorky Vierky Gimeckej.

Domnievam sa, že práve ženy majú v sebe tú správnu podnikateľskú iskru a vytrvalosť, tento drive opačnému pohlaviu často chýba.

 

  • Máte pre začínajúce podnikateľky cenné rady, o ktoré sa môžete s nami podeliť?

 Na vlastnej koži sme si zažili, aké je to začať podnikať. Táto cesta nemusí byť ružová. Ale s pozitívnym prístupom a správnymi ľuďmi okolo vás to zvládnete. Vaša práca by mala byť vaším koníčkom, len vtedy je vidieť vaše úsilie a zákazníci ho vedia oceniť. A to neplatí len pre hand-made produkty. Je rozdiel, ak predávate chladničku s tým, že je najlepšia na trhu a má najlepšiu cenu alebo dokážete predať jej variabilitu, možnosť uskladniť napr. narodeninovú tortu bez toho, aby bola cítiť údeninou a pod. Pripravte si biznis plán, trh je momentálne tak presýtený, že šancu na úspech máte len v prípade, že prinesiete niečo nové, unikátne, ideálne vlastné.

Nikto učený z neba nespadol. Aby ste sa dopustili čo najmenšieho počtu chýb, spoznajte vašich zákazníkov, zistite, čo potrebujú, aké informácie ich zaujímajú a pamätajte na to, že vaše produkty či služby nepredáva len najnižšia cena. Šancu na úspech máte aj s vyššou cenou produktov, len ju treba správne argumentovať a odprezentovať benefity, ktoré vyššia cena ponúka.

Čo sa týka e-shopového riešenia, resp. tvorby webstránky, nakoľko je na internete množstvo poskytovateľov, odporúčam si jednotlivé systémy otestovať. Nielen ich funkcionalitu, ale najmä úroveň supportu. Ak vás niekto odbije vetou typu „prečítajte si to v návode!” a vy práve potrebujete súrne vyriešiť nezobrazujúce sa produkty, na ktoré máte spustenú PPC kampaň a kým ste na to prišli, minul sa vám zbytočne kredit, asi mu nepoďakujete.

 

  • Aké sú, podľa vás, kľúčové schopnosti či charakterové vlastnosti, ktoré by mala mať každá nádejná či úspešná podnikateľka?

 Priznám sa, že neviem, či je tu rozdiel medzi mužmi a ženami, skôr kľúčová výhoda žien je, že sú pracovitejšie. V prvom rade treba byť extrémne pracovitý. Pohybujem sa v takom prostredí ľudí, ktorí pracujú veľa, poctivo a snažia sa. Dôležité je tiež vedieť vyhodnotiť, čo má pre biznis význam. Robiť veci, ktoré biznis pohnú dopredu a veľmi sa nezaoberať pracovnými úlohami, ktoré nič neprinášajú. A dať dokopy kvalitný kolektív, dobrí ľudia sú najdôležitejší.

Každý podnikateľ, bez rozdielu pohlavia, by mal byť stotožnený so svojím cieľom. Nerobiť niečo len pre peniaze, ale aj pre dobrý pocit, že ľuďom naozaj pomáha riešiť problém, situáciu, uľahčí im každodenný život. Len vtedy dokážete robiť biznis plnohodnotne a efektívne.

 

  • Pomáha vám vaša manželka vo vašom podnikaní alebo máte každý svoju oblasť pôsobenia?

Keď sme rozbiehali s Jurajom firmu, Janka študovala na VŠ Ekonomickej v Bratislave, veľmi nám pomáhala aj popri štúdiu, bola prvou pracovníčkou nášho supportu, pripravila anglickú verziu, popisky, komunikovala s poľskými klientami, jej doménou bol aj online marketing. Tiež bola iniciátorkou vzniku a aktívnou testerkou používateľsky prívetivej verzie FLOX 2. Tým, že dlhé roky komunikovala s klientmi, dokonale pozná našu cieľovú skupinu zákazníkov, jej potreby. Perfektne ovláda princípy UX a webdizajnu a aj vďaka jej návrhom ponúkame našim klientom prvky umelej inteligencie. Kliknutím na „čarovnú paličku” si dokážete zmeniť dizajn webu. Aj keď je na materskej s našimi dvoma synmi, aj teraz sleduje aktuálne trendy v oblasti online marketingu a tvorby webstránky a e-shopu. Ak si v niečom nie som istý, vie ma vždy usmerniť a poradiť, ako ďalej.

Ženy vo firme sú podľa mňa nenahraditeľné, ich empatia a schopnosť komunikovať s klientami je na nezaplatenie :). Týmto sa nechcem dotknúť kolegov na supporte, ale ten ženský prístup k veci sa nedá naučiť, je to súčasťou vašej genetickej výbavy ;).

 

  • rodinaJe vaše hobby spojené tiež so svetom IT, alebo akým spôsobom dokážete najviac vypnúť hlavu?

 Moje hobby sú momentálne naši synovia Dominik a Marek a manželka Janka. Im venujem každú svoju voľnú chvíľu. To je najlepší spôsob ako sa zrelaxovať. A keď už spokojne spia, venujem sa ďalšiemu vzdelávaniu. Neprestávam na sebe pracovať, aj keď je to často na úkor spánku. Mám rád, keď som vždy o krok pred a viem, čo sa chystá :)

 

  • Je podľa vás biznis networking dôležitý pre rozvoj podnikania? Ak áno, koľko priestoru mu venujete a aká forma vám najviac vyhovuje?

Rozhodne áno, je dobré mať známosti s osobnosťami z oblasti vášho podnikania. Okrem LinkedIN-u na biznis networking využívam aj Facebook či Twitter. Veľmi sa mi páči idea Pricemanie, v rámci Pricemania Academy je na networking vytvorený ideálny priestor aj pri obede. Preto rád chodím na ich školenia.

Pozitívne skúsenosti mám aj s portálom jaspravim.sk (spolumajiteľka Mirka Števková je naša členka OZ E-ženy pozn. redaktora)- vďaka nemu sme našli RoadCrossers, ktorí nám vytvorili skvelé videá, advokátsku kanceláriu pre našu právnu poradňu či externého grafika.

 

  • V rozhovoroch s úspešnými podnikateľmi často nájdeme vymenovanie ich úspechov v kariére a nepochybne aj vy ste ich dosiahli za to dlhé obdobie pomerne dosť, vedeli by ste sa však s nam podeliť o tie vaše neúspechy, ktoré vás, paradoxne, posunuli vpred?

 Neúspech je skvelý odrazový mostík, človek vďaka nemu získa schopnosť pozrieť sa na situáciu alebo problém inými očami. Preto sme sa veľa naučili z feedbacku od zákazníkov. Netreba sa báť negatívnych referencií, práve naopak, berte ich ako príležitosť zapracovať na sebe a odstrániť nedostatky. Nik nie je 100%, ani byť nemôže, toto je základ úspechu. Uvedomiť si, že každý má právo na chyby. Osobne ma najviac mrzí, keď nás začne osočovať pred zákazníkmi nejaká novovzniknutá firma, ktorá stavia biznis na tom, že „sme lepší ako BiznisWeb!” Neraz sa nám stalo, že nám klienti preposlali absolútne neprofesionálnu ponuku spolupráce, ktorá bola postavená na klamlivých argumentoch. Pritom „ich úspech” spočíval len v amatérskom okopírovaní našej služby :)

Konkurenčný boj, žiaľ, nepozná hraníc a musíte s ním počítať. Neberte ho však ako začiatok konca. Ak ponúkate kvalitné služby, s ktorými sú vaši klienti spokojní a vedia, že ste féroví, ústretoví a radi pre nich urobíte aj niečo navyše (napr. v rámci našej bezplatnej služby SEO pohotovosť), konkurencia sa na vás nechytá :).

Pokúšali sme sa presadiť v mnohých krajinách, napr. V Rusku a v Poľsku, ale neuspeli sme, a potom sme si z toho zobrali ponaučenie pri ďalších krajinách. Do niektorých sme radšej ani nešli, pri iných sme už riešili problémy, ktoré boli naozaj dôležité a uspeli sme.

Vyvíjali sme vlastný porovnávač cien a ponúkali komplexné reklamné služby, ale nedarilo sa nám. Zbytočne ma to odpútavalo od hlavného biznisu. Vďaka tomu som si uvedomil, že treba nechať robiť iné služby tým, čo sa tomu rozumejú lepšie. Že sa musíme orientovať na to, čo naozaj vieme robiť najlepšie - tvorbu web stránok a e-shopov - BiznisWeb.

 

Všetkým podnikateľkám prajem veľa úspechu a spokojných klientov.

 Za odpovede veľmi pekne ďakujeme ☺.

Rozhovor pripravila a spracovala Tamara Osaďanová

  

Biznisweb je partnerom OZ Eženy a ponúka zľavu 15% na profesionálnu webstránku či eshop. 

Pozrite si aj ďalšie výhody členstva.

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti

Prihlásenie