Online marketing – vo vlastnej réžii alebo cez agentúru?
Ťažká otázka a ešte ťažšia odpoveď. V zásade je veľkou výhodou, keď sa majiteľ firmy aspoň minimálne vyzná v rôznych užitočných nástrojoch online marketingu. Je totižto odborník vo svojej oblasti, veľmi dobre si pozná produkty, služby, ktoré ponúka, pozná svoju cieľovú skupinu zákazníkov, vie reagovať na ich potreby a požiadavky. Má ich spätnú väzbu, vie, čo ich najviac zaujíma, ale aj čo sa im páči či nepáči. Vie preto nasmerovať online aktivity správnym smerom, maximálne využiť ich potenciál pre svoj biznis, pýtať sa online marketérov tie správne otázky a trefne reagovať na ich nápady a pripomienky.
Odborník na online marketing sa zasa vyzná vo všetkých nástrojoch a stratégiách, ktoré majiteľom firiem môžu významnou mierou prispieť k nárastu zákazníkov a úspechu firmy prostredníctvom rôznych online marketingových aktivít na webe.
Kým je firma malá a rozpočet na online aktivity je minimálny, najlepšie je začať s používaním Google nástrojov pre podnikanie. Sú zdarma, treba však počítať s tým, že ak budete chcieť porozumieť základným pravidlám ich fungovania, strávite istý čas štúdiom zákonitostí, postupov, funkcií daných nástrojov, aby ste ich vedeli aplikovať na vaše konkrétne podnikanie. Ak vás to baví a máte na to čas, dajte sa do toho. Nie je to také ťažké, avšak je nutné zvážiť, či sa vám radšej neoplatí využiť služby odborníka.
Toto štúdium už máte za sebou a teda sa budete môcť spolu (keďže vy poznáte biznis a agentúra pozná nástroje) venovať analýze vašich momentálnych online aktivít – webu, sociálnym sieťam, prípadnej existujúcej online reklame, preskúmať ich účinnosť prostredníctvom napr Google Analytics a navrhnúť online marketingovú stratégiu tak, aby bola efektívna, účinná a prinášala zviditeľnenie biznisu a nových zákazníkov. Z takto prosperujúcej firmy si poľahky služby agentúry pokryjete. Nehovoriac o tom, že je to aj váš čas.
Na tomto mieste ale musím pripomenúť, že správna a účinná stratégia nie je jednorazová záležitosť – t.j. neznamená že ok, „mám to nastavené“, nech to beží, nemusím sa tým už zaoberať. Naopak, práve úvodným nastavením celý proces neustálej optimalizácie len začína. V tomto momente je služba agentúry neoceniteľná – monitoruje zobrazenia, kliknutia, prehliadnutia, konverzie, upravuje, optimalizuje, zadáva A/B testovanie, nastavuje, cieli, sleduje konkurenciu, sleduje efektivitu kľúčových slov, vyhodnocuje, meria výsledky a znova optimalizuje tak, aby sa peniaze vynaložené na reklamu využili čo najlepšie.
Ak
- chcete vedieť viac,
- zaujímate sa o využitie Google nástrojov pre váš biznis,
- radi by ste využili ich potenciál,
avšak
- nemáte na to čas
- nechceta sa hľbkovo zaujímať o konverzie, miery prekliku, skóre kvality, trendy a potenciál kľúčových slov, vylučujúce kľúčové slová, kvalitné spätné odkazy, lokálne SEO
- a nepotrebujete veľkú agentúru na pokročilé funkcie online marketingu,
obráťte sa na mňa, dohodneme konzultáciu k vášmu konkrétnemu problému. Budem sa tešiť:
Pre E-ženy platí 20% zľava na moje služby. O ďalších výhodách členstva si môžete prečítať TU.